CASES

“DU VED, AT DU ER FRA SKIVEEGNEN, NÅR…”

SKIVE KOMMUNE

Vores seneste videoproduktion for Skive Kommune har ført til denne anmeldelse.

“I Skive Kommune har vi brugt POLY MEDIA til at lave videomateriale under overskriften ’Du ved, at du der fra SKIVEegnen, når…’. Jacob fangede med det samme vores ønsker og kom med mange kreative idéer til både koncept og format, der udviklede casen i en spændende retning. Vi har haft et godt samarbejde, hvor Jacob har været meget selvkørende med en professionel styring af processen. Vi er meget tilfredse med det færdige resultat, som både har et flot visuelt udtryk og rammer plet på indholdssiden med en god portion humor.”

Sissel Dalby SvenningsenMarkedsføringskonsulent, Skive Kommune

Statistik fra distribution af videoerne på Facebook

540

Nye medlemmer i Facebook-gruppen 'Os fra SKIVEegnen'

126k

126 tusinde i samlet rækkevide på videoerne

7

Gennemsnitlig interaktionsrate på opslagene

Formål & Udfordring

Alle studenter fra ungdomsuddannelserne i Skive fik i 2019 en dimensionsgave af Skive Kommune, som er en plakat med vinklen ’Du ved, du er fra Skiveegnen når…’ Sammen med plakaten var der en hilsen fra borgsmesteren, hvor han bl.a. opfordrede dem til at blive medlem af en gruppe på Facebook, som kan bruges til at vedligeholde kontakten til folk hjemmefra og få nyhederne om egnen. Skive Kommune tænkte, at det kunne være interessant med en video med nogle af studenterne, som får denne plakat – evt. få dem til at læse et par udsagn op. De ønskede samtidig også at bruge videoen til at sige tillykke til studenterne og gøre opmærksomme på gruppen

VIDEOKONCEPT

“Du ved, at du er fra SKIVEegnen, når…”

Vi har formået at formidle plakatens indhold gennem en lang række micro-content. Vi har udtænkt et format, som har skrivebordet som et gennemgående element i alle klippene. Citaterne bliver læst op af en række studenter og studerende, som reagere på de mange citater forskellige steder på SKIVEegnen. Videoen er derfor blevet brudt ned til 9 micro-videoer som kommunen kan bruge til annoncering på de Sociale Medier.

De mange små videoer henviser til den Facebook-gruppe som Skive Kommune ønsker at gøre opmærksom på. Her har de mulighed for at se videoen i sin fulde længde. Vi formår derved at skabe opmærksomhed på gruppen gennem en lang række mindre videoer.

Den lange video bliver brudt ned til 9 mindre videoer som sætter fokus på hver deres citat.

Vi elsker at snakke med vores kunder!

Vi vender hurtigt tilbage og svarer gerne på dine spørgsmål

Micro-video

Tilbagemelding fra Skive Kommune viser, ved hjælp af krydstestning, at square-videoerne gav bedre resultater end videoerne i bredformat.
Vi har tilpasset de mange videoer til de forskellige platforme. Det betyder blandt andet, at vi har valgt at producere hver eneste micro-video i en kvadratisk/square version til SoMe. De kvadratiske videoer når oftest længere ud og fungere især godt på et medie som Instagram. Kvadratiske opslag/videoer fylder en større del af skærmen og er derfor sværer at ignorere.