fbpx

Jacob BuchhaveUdgivet 5. Mar 2020

Sådan genbruger vi råmateriale fra både nye og gamle videoproduktioner på de sociale medier

Et længerevarende samarbejde med Skive College og dermed også et godt kendskab til skolen betyder, at vi nu også hjælper skolen med content til deres forskellige kanaler.

Eksempel på færdig video: "Hvad betyder det at gå på Skive College HTX?"

Ikke bare på Skive College, men i mange andre virksomheder og brancher har man været vant til at betale for at få produceret en video, men hvad man al indholdet som er blevet klippet fra og som ikke er kommet med i den færdige video? Hos Skive College går intet videomateriale til spilde, hvilket betyder, at vi genbruger al brugbart materiale fra både gamle og nye videoer i andre sammenhænge.

Hvad er micro-content?

Sociale medier har ændret på vores klassiske opfattelse af video. Hvor en klassisk video kan variere fra alt mellem 1 minut til +30 minutter, har Micro-content en gennemsnitslængde på få sekunder. Micro-content gør sig derfor rigtig godt på de sociale medier. Med lange videoer risikere man at miste mange seere undervejs… Det er derfor oplagt at genbruge indholdet fra den lange video i flere mindre videoer, altså micro-content.

Sådan genbruger vi råmateriale

Med dette nye tiltag kan al råmaterialet fra en videoproduktion ikke kun bruges i én færdig video, men også i mindre videoer (micro content) til sociale medier. I første omgang finder vi alle de bedste stillbilleder fra råmaterialet som bliver farvebehandlet (colorgradet) og leveret til kunden i høj opløsning. Grundet den høje opløsning vi laver optagelserne i er det nemlig muligt, ikke kun at bruge materialet som video, men også som billeder. Disse billeder bliver leveret i deres oprindelig opløsning, men også i formater hvor billederne er beskåret til eksempelvis at skulle passe på Instagram. Yderligere kombinere vi de mange billeder fra videoerne i collager. Det er endnu en måde hvorpå vi kan gør brug af materialet. Det er en kæmpe fordel for virksomheden, da de nu har en masse materiale de kan bruge online som en del af deres markedsføring. Samtidig oplever brugerne/kunderne også en form for genkendelighed, da de måske tidligere har set videooptagelserne og derfor kan drage paralleller til et tidspunkt hvor de tidligere er stødt på virksomheden. Collager fortæller derudover en bredere historie end et enkeltstående billede ville kunne gøre.

Eksempel på collage

Brug af videomateriale

Råmaterialet fra selve videoproduktionen bliver klippet sammen til en lang række mindre videoer. Særligt har vi haft fokus på, at disse videoer skal kunne bruges som stories på Instagram. Det betyder, at videoer maksimalt må have en længde på 15 sekunder. Videoerne laver vi med og uden grafik og musik matchende til den færdige video som er blevet produceret. Disse 15 sekunders lange videoer har vi bevidst sørget for, at de kan bruges i hvilken som helst rækkefølge og med eller uden grafik.

Grafik til videoerne

Grafikken som vi har lavet til videoerne er en skabelon som kan bruges på alle videoer fremadrettet. Det øger genkendeligheden af brandet samtidig med, at det er nemt og hurtigt at producere store mængder af indhold til de sociale medier. Grafikken tager udgangspunkt i de eksisterende retningslinjer for skolens designmanual samtidig med. Vi har samtidig valgt at benytte en stiplet linje med en pil for enden for at lede brugeren hen imod skolens hjemmeside som er linket under profilen. Vi ønskede at give disse stories et knap så kommercielt udseend, hvilket vi mener, at pilen hjælper med. Samtidig leder det opmærksomheden fra bunden af skærmen ved teksten og op mod toppen for at få folk til at besøge skolens profil.

Er du interesseret i at høre mere? så finder du vores kontaktoplysninger her

Leave a Reply