fbpx

Jacob BuchhaveUdgivet 3. Mar 2020

Sådan hjalp vi Anders Hofman i hans forsøg på at lave den første ironman nogensinde på Antarktis!

Sådan hjalp vi Anders Hofman i hans forsøg på at lave den første ironman nogensinde på Antarktis! Hjemmesiden vi har lavet gør det muligt at følge Anders’ vanvittige rekordforsøg og samtidig samle penge ind til et godt formål – nemlig ‘plastic change’. Mens Anders forsøgte at lave sin “iceman” på Antarktis have alle andre nemlig mulighed for at tracke Anders gennem hjemmesiden ‘projecticemanlive.com’.

Billede af hjemmesiden "projecticemanlive.com"

Hjemmesidens hovedformål

Samtidig skulle man også have mulighed for at donere til en god sag, nemlig det danske firma ‘plastic change’. I alt blev der med 635 donationer indsamlet $10.320,67 USD altså næsten 70.000,00 danske kroner! Dertil var det også vigtigt, at man havde mulighed for at skrive en hilsen til Anders og resten af holdet ved at donere til ‘plastic change’. Skrev man en besked i sin donation skulle den poppe op på hjemmesiden. Det hjalp med at gøre hjemmesiden mere interaktiv og “live”.

Billede af sektion med 'plastic change' på 'projecticemanlive.com'

Project Iceman

Anders Hofman Laursen kan ikke kalde sin Iceman officielt for en ironman, da selve navnet ironman er et varemærke som World Triathlon Corporation har rettighederne til.

En Iceman består af:
  • 3,8 kilometer svømning
  • 180 kilometer cykling
  • 42,2 kilometer løb

Nyhedsbrev

På hjemmesiden skulle det også være muligt at tilmelde sig et nyhedsbrev som giver adgang til opdateringer via. email samt tidlig adgang til dokumentarfilmen som bliver lavet fra Antarktis. Nyhedsbrevet var ikke en let opgave.. i takt med at hjemmesiden også skulle kunne tage imod trafik fra flere tusinde enheder på få timer skulle nyhedsbrevet samt registreringen af samtlige mailadresser også fungere. Det lykkedes og i alt er der blevet indsamlet mere end 2.500 mail-adresser!

Billede af nyhedsbrev fra hjemmesiden "projecticemanlive.com"

Live Updates

Både før, efter og under Anders’ vanvittige rekordforsøg blev der skrevet en masse Tweets på Twitter som også skulle indlejres på siden og dermed gøre det muligt for folk at følge Anders på én side hvor al information var samlet.

Billede af sektion med sponsorere på 'projecticemanlive.com'

Sponsorere

Sponsorerne bag projektet skulle selvfølgelig også have en plads på hjemmesiden. Her var det vigtigt, at nogle af sponsorerne skulle fremhæves mere end de andre.

Sidst og ikke mindst skulle hele formålet bag projektet formidles. På hjemmesiden havde man nemlig også mulighed for at læse mere omkring projektet og ikke mindst de mange tanker som ligger bag.

Leave a Reply